resepi roti canai telur.

Assalamualaikum.


pernah tak beli roti canai pastu makan tak habis pastu biar lama2 kuah dia basi,
roti canai dah keras dan kita tak tau camna nak makan dia dalam keadaan yang sedap?
uolss mungkin tak pernah sebab selalu orang makan sampai habis,tapi kat rumah iolss selalu
jadi kes macam ni.kami ada cara camna nak bagi sedap balik jilat jari2 tak tinggal jejak langsung
muahahaha..hovernya kau tuan blog.



p/s: orang mesti ingat rasa dia sama macam roti telur kedai buat tu tapi ni rasa lain la.
rasa macam lagi sedap je..cewahhh...!




mesti yang masuk entry ni ingat saya nak ajar buat roti canai terus..maap lah cik senah,
cik puan datin markonah kau ni mana pandai nak buat roti canai sendiri.
ke kedai lah kite membelinye..haha.ok meh setat meh.mula2 kena ada roti canai.
yang dah siap masak tau.




telur campur hirisan bawang besar dan garam sikit.
berapa biji telur dan berapa banyak kuantiti bahan tu ikut berapa keping roti canai
yang nak buat tu k.




pukul telur.orang kedah cakap timbok teloq..amboi ganaih sungguh depa sebut nohh?
kahkah.




panaskan sedikit minyak dalam kuali dan celup roti canai dalam telur.
pastikan hirisan bawang melekat sekali kat roti canai tu.baru la rasa lagi sedap.
kalau takmo lekat gak pandai2 lah uolss letak atas dia.penat tau cik puan datin markonah nak explain.




lepas tu goreng sampai bahagian ada telur masak.mak iolsss memang eksaited sikit kalau bab goreng2 ni.
itu pasal roti canai pun macam hangussss....! kahkahkah
*pecah rahsia mak iolss yang goreng,bukan iolss.




dah siap.maap ler rupa tak semengah mana.takpe lah asalkan rasa dia sedap.
takyah cicah apa2 pun sedap.makan gitu je.selamat mencuba :p


like fanpage saya di:
http://www.facebook.com/zoeyzauyahfanpage


klik iklan nuffnang nak kawen.
tq.

5 comments:

sYiRa LoKMaN said...

senang je..hehe..mcm sedapp

yana lyana said...

Tetiba lapar. okbye

♥ CIKZEK ♥ said...

mcm sedappp jeee. mcm sedapppp jerrr. hehehehe

Puan Gojes said...

wa, lapar terus tengok resepi cik siti :)

Syarifah Nurul Husna said...

Sedap nak try la..