product review: smitten lip scrub dan iris whitening mineral salt body scrub.

Assalamualaikum.


kali ni nak kecoh sikit pasal scrub.bukan scrub body je,scrub bibir sekali cek kiah oiiii..
saya memang begini orangnya.semua segi haku sibuk2 nak jaga..tapi kasihan benar dengan diri sendiri ni,
jaga itu,jaga ini,tetapi rupa tetap tak semenggah mana..kahkahkahakah..!
tak mengapalah..mungkin di hari tua nanti saya tak kelihatan tua sangat malah lebih gojes dari che ta mungkin? mungkin ya sebab bila kita jaga semua benda insyaallah hasilnya lebih baik berbanding kalau tak jaga langsung.kesan jangka panjang tu yang penting.ewaahh kau.


p/s: sikit2 sebut che ta..che ta..che ta..bukan pasal benci dia derr...pasal iolss adalah peminat beliau yang nombor satu kot ! muahaha..suke benar dengan che ta tu.jadi sila maafkan dahku T__________T


baiklah,mari ke tujuan asal kita ye cik puan sekelian.


LIP SCRUB

produk:
smitten lip scrub(perisa blueberry).

harga:
RM8 tidak termasuk pos.

boleh dibeli di:

cara order:
whatsapp: 011-10758491


fungsi smitten lip scrub:
- menanggalkan sel kulit mati di bibir.
- menghaluskan kulit di sekitar bibir.
- membuatkan pemakaian lipstick lebih smooth.
- menghasilkan bibir yang lebih munggil.
- menjadikan bibir lebih lembab dan lembut.
- boleh dijilat.


hasil penggunaan saya:
- bau wangi dan rasa blueberry yang sedap !
- kata pengeluar boleh dijilat,maknanya produk ni selamat dan tak bahaya kalau tertelan.
cuma kalau boleh elakkan la kot? tapi saya pun tertelan jugak muahaha..
- kulit kering/menggelupas tu tertanggal tapi kena scrub betul2  lah.
- lepas scrub bibir jadi lembut.
- kulit bibir jadi lebih elok.
- lip balm,lipstick dan lip gloss jadi senang sangat nak apply kat bibir ni.
- lembapan dari lip balm jadi lebih berkesan lepas scrub bibir guna ni.warna bibir pun nampak cerah sikit.
- keseluruhannya saya suka sangat lip scrub ni.kena try tau.memang best ! tambah2 kalau lepas guna tu kita pakai lip balm ka,lipstick ka,lip gloss ka.senang apply dan bibir nampak cantik sangat.


packaging smitten lip scrub perisa blueberry.
bekas dia kecil molek je haaa.memang cute.selain perisa bluberry,ada jugak perisa strawberry,mango,apple,honeydew,cappuccino,chocolate,pineapple,sunkist dan buttermilk.
kalau nak tau perisa apa yang available boleh tanya kak fara riza ok?


tekstur produk macam ni.macam gula tapi comel sangat weh sebab warna dia biru muda haha.
warna lain pun ada ikut perisa lah.


cara nak guna:
1) ambil sedikit lip scrub dan sapu di bibir.
2) gosok dalam gerakan membulat(circle motion).pastikan kulit yang menggelupas tertanggal.
3) lap bibir.
tapi saya ada cara sendiri guna lip scrub ni.cara saya,sapu lip scrub di bibir,biar selama beberapa minit
lepas tu gosok lembut sampai kulit kering dan menggelupas tu tertanggal.last sekali cuci dengan air sebab saya tak selesa kalau tak cuci dengan air.rasa produk tu asyik nak telan je sebab sedap ! hahaha.
baik saya cuci cepat2 guna air.mana2 cara pun boleh tapi mungkin ikut cara pengeluar lagi bagus kot.


gambar kiri tu sebelum guna lip scrub.ada kuping2 kulit kering dan menggelupas.gambar kanan pulak selepas dah guna lip scrub ni.habis ja cuci bibir,pakai lah lip balm yang sesuai.memang bibir terasa lain.bibir jadi lagi lembab,lembut dan lip balm pun senang nak apply dan lagi berkesan melembabkan bibir berbanding kalau tak scrub dulu.


bagus scrub bibir ni.kulit2 kering tertanggal.bila kulit bibir dah elok,senang nak apply lip balm,lipstick dan lip gloss.warna melekat dan jadi rata di bibir.lembapan lip balm pun jadi lebih berkesan dan bibir nampak sihat,cerah dan cantik.kalau tak scrub,bibir kita ada kulit kering dan nampak gelap.bila pakai lip balm,lipstick dan lip gloss..warna jadi tak rata.tak melekat dan nampak tak cantik.jadi,silalah try smitten lip scrub ni.


BODY SCRUB

produk:
iris whitening mineral salt body scrub.

harga:
RM18 tidak termasuk pos.

boleh dibeli di:

cara order:
whatsapp: 011-10758491


fungsi iris whitening mineral salt body scrub:
- melembutkan kulit serta merta.
- melembabkan kulit.
- boleh dipakai setiap hari.
- boleh menggantikan sabun.
- badan menjadi segar.
- bau wangi dan tahan lama.
- bau yang mild.
- mencerahkan kulit.
- menanggalkan daki dan hitam di celah2.
- diperbuat daripada garam mineral asli.

hasil penggunaan saya:
- daki,kulit kering,kulit kasar dan gelap2 hilang.kulit jadi bersih.
- sebab saya guna scrub ni dengan berus badan,jadi lepas tu body rasa macam kena massage.sangat relaks,'sedap' dan selesa.macam baru lepas pergi spa je..haha.
- bau wangi ! macam buah-buahan campuran.fresh dan relaks je bau,tak kuat sangat dan tak pening kepala.
- kulit jadi lembut sangat2 ! efek lembut tu memang tahan lama.yang bab lembut ni memang terbaik !
saya scrub guna ni dan lepas mandi saya tak pakai krim badan pun kulit saya lembut sangat2 dan tak kering.bukan sekejap tapi lama tau efek lembut dan tak kering tu.best sentuh kulit sendiri.
- guna produk ni tak payah guna sabun dah.lepas scrub tu cuci degan air dia akan berbuih macam sabun.
bau pun dah wangi kan.sekali harung saja.2 in 1.scrub dan sabun.jimat masa dan jimat tenaga.
- boleh guna hari2.tapi saya guna selang sehari atau 2  hari sekali.tak mau bagi timbul daki..hehe.sekali dah timbul daki memang hitam dan kasar lah kulit.susah dah nak tonyoh bagi hilang.baik cegah siap2.
- percaya tak saya suka sangat kesan dia sampaikan sekali guna tu hampir suku botol saya pakai?!
cepat lah habis nanti T___________T tapi takpa.produk bagus,beli selalu pun tak rasa rugi.
- kulit nampak cerah sikit.mungkin sebab daki dan kulit kering dah tertanggal kan.
lagipun produk ni tak mengeringkan kulit,jadi kulit tak nampak gelap lah
(kulit kering ialah salah satu punca kulit kita nampak gelap).
- keseluruhannya saya memang suka sangat2 produk ni.ini antara THE BEST PRODUCT yang saya pernah guna.saya suggest sangat2 anda cuba.paling best efek kulit lembut tu.tak boleh lawan scrub lain yang saya pernah cuba setakat ni.CUBA TAU ! tak tipu ni.


packaging produk.350gm.produk banyak tapi bekas dia sedang2 dan comel je.
ada lapisan penutup untuk keselamatan dan kebersihan produk.


tekstur dia garam mineral lah.kasar2 sikit.warna ungu dan wangi sangat2.


macam biasa,sapu dan gosok di badan waktu mandi.tapi jangan guna kalau kulit ada luka.nama pun garam,takut pedih la kan.cara saya guna,sapu di seluruh badan dan gosok guna berus badan.berus badan tau bukan jala atau sponge mandian.time gosok tu pergghhh ! efek dia kalau tak biasa memang merah dan pedih sikit sebab produk kasar sikit tambah gosok dengan berus pulak kan.tapi saya dah biasa buat.memang best sangat2.daki2,kulit kasar,kulit kering dan gelap2 memang hilang habis.lepas tu cuci badan dengan air bersih sambil gosok lagi untuk hilangkan kesan lekit pulak sebab scrub ni kena air dia jadi berbuih macam sabun.kalau guna ni saya memang tak pakai sabun lain dah.guna ni saja.bau pun wangi.


sila cuba.semua ni memang saya pakai tau.
untuk sebarang pertanyaan dan pembelian,boleh terus contact kak fara riza yang jual ni k.
saya hanyalah pengguna,bukan penjual.scroll ke atas untuk link dan maklumat penjual.


like fanpage saya:


klik iklan nuffnang saya.
tq.

3 comments:

GiGi_ChAnTiq said...

wow! menarik..tp klo bibir itam still itam ekk? uhuuu

afifah adnan said...

Wajib try!

Moo Mars said...

review akak memang bagus, hehe saya baru beli product ni satu set , x tau camne nak pakai lip scrub, nak terima kasih la kat akak kerna tunjukkan cara pemakaian hehe

KLIK SINI TUAN BLOG NAK KAWEN