product review: colorpia amazing-pure grey contact lens.

Assalamualaikum.


menukar jenama dan warna contact lens adalah sama seperti memakan nasi dengan lauk yang berlainan setiap hari.tapi takyah lah pikir saya tukar warna lens hari2.itu over namanya T___________T


sebenarnya tak faham kenapa mesti samakan nasi+lauk dengan contact lens?
kahkahkah !
ok tak perlu lah nak mentaip perkataan kahkahkah tersebut.semacam tiada keperluan 
dan kepentingan saja kan? ha'aaaa......(jawab sendiri) -.-'


jadi marilah saya nak review sedikit pasal contact lens yang saya pakai tak lama dulu.


produk:
colorpia amazing.

warna:
pure grey.

saiz:
14.5mm

harga:
RM50

jangka hayat:
1 bulan,kalau jarang pakai boleh tahan 3 bulan
tapi kena selalu cuci dan tukar air rendaman lens.

tempat beli:
kedai speck yang menjual contact lens jenama colourpia ni.

power:
tak pasti pulak kalau power dua2 belah mata tak sama kena beli dua pasang( 2 kotak) atau satu pasang saja(1 kotak).macam saya senang saja,walaupun power tak sama dua2 belah mata,
tapi saya akan ikut power sebelah mata saja(power mata yang rendah) untuk kedua2 belah mata.
jadi saya cuma beli satu pasang saja(1 kotak).


packaging contatc lens colorpia amazing.
sebenarnya ini contact lens korea tapi bukan macam lens yang dijual macam online atau biasa tu.
yang ni selamat sikit sebab hanya dijual di kedai speck.packaging pun lebih elok dan ada details2 yang menunjukkan dia selamat.


sebelum dan selepas pakai contact lens colorpia amazing-pure grey.
saiz dia cuma 14.5mm tapi bila pakai nampak efek mata besar.
corak dia nampak jelas,warna nampak terang dan ada ring hitam di keliling lens.
lens dia tak lembut sangat dan tak tebal sangat.bila pakai rasa selesa dan penglihatan jelas.
maksudnya takde lah nampak kelabu disebabkan warna lens tutup anak mata kita  :'D


mata nampak bulat kan? tapi tu bukan tujuan saya pakai lens.saya rabun dan suka lens yang selesa,
itu saja.sebenarnya saya selalu pakai jenama colourvue,tapi ada satu masa tu saya nak beli lens yang ready stock sebab tak nak order(yang kena tunggu beberapa hari).kawan saya pemilik kedai speck yang suggest try jenama colorpia ni sebab ada ready stock kat dia.mula2 risau takut tak selesa sebab saya selalu ada pengalaman pakai lens saiz biasa mata saya rasa ada benda dan tak selesa.lepas dah try lens ni rupanya ok jugak! mata nampak cantik dan yang penting selesa.harga pun tak mahal sangat kan :p


ok dah tamat dah T___________T


like fanpage saya di:


klik iklan nuffnang saya.
tq.

No comments: