product review: Revlon colourbust lipstick 070 soft nude.

Assalamualaikum.


tengok omputih pakai lipstick pucat lesi pun berasa ia sangat cun..

saya la tuuu... T__________T

budak mudah terpengaruh memang macam ini.

jadi saya telah beli satu lipstick warna nude dari revlon.

sebab nak shared dengan uolss best ke tak best lipstick ni meh saya nak review sikit.


produk:
revlon colourbust lipstick 070 soft nude.

harga:
lupa lah cik senah...dalam rm30 lebih kot.

tempat beli:
sasa beauty.
tapi boleh cari di mana2 kaunter revlon.kat watsons pun ada kaunter dia.



rupa luaran lipstick ni.



kod lipstick ni.pi cari lekaih..haha.



elegant sangat kan dia punya lipstick.



nampak warna macam coklat2 sikit kan?



harus tergoda dengan lipstick menggoda macam ini..bhahaha..



colour swatch.nampak macam coklat sikit,macam peach sikit.
maaf lah terpaksa guna tapak tangan untuk colour swatch.belakang tangan saya banyak urat timbul.
over tauuuu..macam orang tua.


hasil penggunaan saya:
- teksturnya berkrim dan licin.selalunya tekstur lipstick macam ni tak berapa tahan lama
tapi sifatnya samada melembabkan,bersinar atau bibir nampak basah.
- mudah disapu tapi kena sapu beberapa lapis baru warna melekat elok.
sekali sapuan warna tak berapa lekat dan jadi tak rata.
- boleh gabungkan dengan sapuan nipis lip gloss supaya jadi rata.pastikan gloss jernih.
kalau nak guna gloss yang berwarna pun boleh tapi kena warna nude jugak supaya warna lipstick
tak berubah ke warna lain.kecuali kalau kita memang nak bagi jadi warna lain lah.
- tak berapa tahan lama..ini disebabkan tekstur lipstick jenis ni.
- warna nude cantik ! bila pakai di bibir takde lah jadi peach atau coklat macam colour swatch,
dia jadi pucat sikit tapi memang cantik.
- walaupun bila sapu tu tak berapa lekat dan rata,tapi lepas gabungkan dengan gloss
dia akan jadi rata dan cantik.
- keseluruhannya lipstick ni ok jugak.warna nude tu tak menghampakan sebab saya dah pernah try beli beberapa lipstick warna ala2 nude tapi bila pakai tak jadi nude pun.yang ini betul2 nude.
sangat cantik bila gabungkan dengan mekap mata yang gelap2 seperti smokey.
lipctick revlon jenis ni dan warna ni glamer jugak.selalu tengok orang guna termasuk luar negara.



contoh saya sapu lipstick ni.dia tak berapa lekat dan tak rata.
kalau bibir kering dan mengelupas dia jadi lagi susah nak rata.tapi jangan risau,
gabungkan saja dengan gloss.atau pakai jugak lip balm sekali gloss..dia nampak rata sikit dan cantik.



saya gabungkan dengan mekap mata yang gelap(smokey eyes).
warna nude macam ni sangat cantik bila gabungkan dengan mekap mata yang gelap2.


ni gambar lama.saya cuba guna lipstick ni dengan mekap yang simple dan natural.
nampak pucat sikit lah tapi not bad jugak.



nude lipstick dengan mekap yang natural atau smokey?
dua2 pun boleh ;)



like fanpage saya di:
http://www.facebook.com/zoeyzauyahfanpage


klik iklan nuffnang nak kawen.
tq.

11 comments:

nurr said...

saya pon terpengaruh dgn kaler2 nude ni..tp bila pakai x bape nk sesuai sbb kulit kurang cerah..lips pon x cantik pink cam zoey...lips agak gelap sket..seteress T__T.. by the way cantik mekap

Nurzakiah Hanum said...

cantik kan

farariza said...

Comey i like nude ;)

nuraliasaqinaMY said...

Pakai camera apa? Lawa sgt 😂😂

Amanina Mads said...

cantik la kaler ni.. nk tnya shawl half moon ada jual lg x

Siti(zoey) said...

nurr : bibir saya pu glp jgk ni.blh ttp dgn bdk pastu pakai listick.try lah.kulit glp cantik gak pakai nude.

Siti(zoey) said...

Nurzakiah Hanum : yup tapi kena yakin gak pakai warna ni.sesetgh org x berani sbb pucat kan hihi.

Siti(zoey) said...

farariza: :)

Siti(zoey) said...

nuraliasaqinaMY: yg lipctik tu guna DSLR.tp selalunya guna hp note2 saja.

Siti(zoey) said...

Amanina Mads: half moon awal ramadan baru ada balik.

MG schmidt said...

cantik jgk color ni tp ble MG pakai org kata napak pucat ...huhu