tutorial mekap: makeup tutorial with dark lips.

Assalamualaikum.


kalau nak tau sebelum ni saya gigih sangat buat tutorial mekap dan tudung banyak-banyak.kalau tak caya boleh try cari balik entry hat sebelum ni, tak pun cari kat www.youtube.com/zoeyzauyah 
banyak jugak hat dah private tapi don't worry bebeh, masih banyak tuto saya yang anda boleh tengok kat situ.tengok pi lah buat hilang boring kat opis tu kan? muahaha.



tapi gigih tu dulu-dulu lah.sekarang ni saya dah jarang buat tuto.tak dak masa satu hal, tak berapa larat dua hal, malas pulak tiga hal..bhahaha! tapi kebelakangan ni ramai pulak yang tegur " ni yang buat tuto kat youtube tu kan?" jadi adakah itu petanda saya perlu membuat comeback secara kerap dan gila glamer seperti sebelum ini? jeng jeng....! kita tunggu dan lihat kalau saya rajin T_______T



ok lah mukadimah panjang berjela.kak mah pun nangis kalau jumpa orang tak kasi can macam ni.sebenarnya ada satu tuto mekap yang saya buat ni.dah lama, 2,3 bulan lepas kot? tapi dok simpan dalam folder ja.baru-baru ni rajin pi edit dan upload.tengok pi la nooh..




click to play.jangan lupa pilih HD.

mungkin anda berasa kaler mekap ni sangat mengerikan lalu tak kuasa nak try mekap macam ni kan.nanti dulu...! jangan gabra bewak, anda ikut teknik yang saya tunjuk tapi sila lah tukar warna tu kepada warna yang anda suka.pasti lebih disayangi suami dan jiran tetangga... EH???! bhahahaha.
sebenarnya plan nak buat mekap mata cantik lagik dari ni, tapi waktu record video ni saya tak sihat.sat berhenti rehat, sat bateri kamera habis.hujan pulak tu.jadi lah takat ni pun nooh?

p/s: dalam video ni saya cakap saya guna foundation tebal sikit nak cover warna kulit tak sekata, sebenarnya saya terlebih letak foundation! bhahaha.nak kaverline lah uolss ni pun..tolong paham sikit okeh.kening pulak memng sengaja buat natural dan nampak gap lagu tu.malas pulak asyik nak buat kening sharp dan terang.sekali sekala buat biasa pulak kan.SELAMAT MENCUBA YE ;)


















ni gambar depan lighting.habis muka nampak kuning (-..-")



ni gambar depan tingkap..bhahaha.tapi cuaca mendung kaler gambar jadi tak lawa dah.



selamat mencuba.insyaallah ada masa dan diberi kesihatan saya akan buat lagi tuto.



terima kasih.
baibai ;)

5 comments:

Ann Ishak said...

nampak macam senang tapi tiada keberanian tang mata tu

Nor Nadia Syakila Jamal said...

cantiknyaa !
asihh.. tang lipstik suka sangat kot. suka warna tu !

YattAkasah said...

cantiknya.. nampak garang uols..hehe

surizan abdghani said...

Kita pun teringin nk pakai lechu lechu hok terang nallaaa tp mcm x masuk plak pakai jubah bagai beriya2 makeup ahahha..tp suami ckp pakai la kt rumah..nt la p cari genchu terabg ni ekeke.selalu pakai lip ice je.xpernah pakai lipstick kecuali masa time kawen dulu

pyqa nazri said...

lens awok cantek ^^
pakai brand apa ea ? nak try jugak .