diari hari raya ketiga, keempat dan kelima 2016.

Assalamualaikum.


Ketika entry dipublish, telahpun berlalu hari raya aidilfitri bahkan hari raya aidiladha sekali.amende lambat-lambat ni? relaks dulu, jangan nak gelabah boring sangat.sebagai penghabisan, nah saya persembahkan entry final bagi hari raya aidilfitri 2016! pompompom!(bunga api).



HARI RAYA KETIGA
.
.

diteruskan ke hari raya ketiga sebab hari raya kedua tidak berlaku apa-apa aktiviti selain memboringkan diri.raya ketiga abang saya dan kakak dari perlis dah balik sini.riuh satu rumah macam ada kenduri.awal pagi semua ibuk-ibuk, bapak-bapak, anak-anak seisi rumah teruja keliling meja untuk cuba spicy ramen samyang kpop bigbang yang dipukul canang tuh.anak-anak saudara lah yang paling teruja.satu bungkus/mangkuk ini dikongsi bersama sebab lebih kepada nak cuba rasa.ada yang berlagak sebab boleh makan pedas kahkah(terer depa ni), ada yang kecundang selepas dua suapan(ini saya.terpaksa mengaku, angkat bendera putih).sedap? boleh tahan, tapi pedas menyucuk lidah dan tekak langsung tak boleh terima.pemenang pada acara ini jatuh kepada anak saudaraku seorang atlet tinggi lampai auntie jeles.terer dia makan pedas.berkat berlatih netball setiap hari mungkin?



outfit saya untuk hari raya ketiga.baju raya beberapa tahun yang lepas dikorek semula semata-mata nak nampak suasana raya semasa bergambar ramai-ramai dengan family.kain untuk dibuat baju ini jenis sulam dari indonesia.saya dapat dari seorang peniaga online(syukur, rezeki).saya buat kurung moden yang simple je pun.shawl merah makngah tu saya beli dekat dreamon boutique.dah lama beli tapi baru rasmi waktu ni.bila raya semua dikorek semula.



dengan anak saudara saya.ini lah atlet yang kita borak tadi.



ini kakak saya yang tinggal di perlis luar negeri, jadi jarang-jarang dapat pulang ke kampung halaman.. kahkah.



selfie bergegar dengan abang saya(ini pun tinggal di luar negeri tipu), anak-anak saudara(anak kakak saya), mak dan kakak saya.jadi kita ada dua orang yang tinggal di luar negeri tipu didalam gambar ini, kahkah.



mari bergambar beramai-ramai.dalam berpuluh gambar, tak ada satu pun yang semuanya pandang kamera, tapi haku je yang tak miss siap pose di setiap satu(gambar).



anak-anak, menantu dan cucu arwah pak ngah mad.bergambar di halaman asmara rumah pasal takde sponsor bhahaha.



lepas bergambar ada yang pulang ke rumah sendiri, ada yang pergi beraya dan kami yang lain pulang lagi ke kampung mak sebab ikut abang saya nak balik tengok tok.tunjuk rumah sebenarnya sebab dia tak tahu rumah baru bapak saudara yang jaga tok.



3 generasi.tok, mak dan saya yang paling muda tuuu(kauorang belum rabun).



HARI RAYA KEEMPAT
.
.

baju raya saya untuk raya keempat.tahun ni buat 2 helai baju raya, satu yang dipakai ketika raya pertama, dan satu lagi yang ini.kurung moden juga.tudung dari tudungruffle.



ikut husband ke open house kawan U beliau.ingat dekat rupanya jauh di perak sana nunnn.. kebas bontot jalan jammed rumah jauh berhuhu..



brunch mcd di dalam kereta.belum sampai perut berkeroncong lagi.nampak tak, jauh tak jauh tempat dituju? T_________T



sudah sampai ramainya orang macam kenduri kahwin(over dahku, bhahaha).cari tempat duduk dan husband ambil makanan.amboi sedap sungguh laksa dia.tapi sayangnya tahan-lapar-lama-sangat-perut-masuk-angin-tak-boleh-habiskan-satu-mangkuk-pening-berpinar-duduk-tak-diam.suami ambil alih makan, dia kenyang haku lapar(nanges).



kawan-kawan husband.maaf, masing-masing muka diblur sebab nak bagi yang pink tu lagi menyerlah LOL.privacy sebenarnya tapi nak gak up gambar kau dah kenapa? LOL LOL.



pulang open house saja cakap kat husband dulu i penah pegi ban pecah area sini, terus husband nak singgah.laaa... i saja nak berlagak sebenarnya, tapi dia singgah pulak.bila dah sampai cepat-cepat tangkap gambar dan cari jalan keluar.bini pening bertambah pening dek air laut dan angin yang kuat gila.dah la nak keluar sampai kena tanya 3,4 orang. akhirnya berjaya keluar dan pulang dengan selamat.. fuhh lega!(kau tersesat kat amazon ke hapa nih?).



air laut dalam(pening...).



air laut angin kuat(double pening..).



pulang ke rumah dan nikmati lontong kakna buat.



HARI RAYA KELIMA
.
.

kakna dengan mak buat ketupat lagi.daun dah kering kontang tapi takpe, ketupat masih sedap menjilat jari wohh.



randang ayam.sedap wohh.



tamat lah hari raya 2016 saya.kalau anda tertanya-tanya tidakkah saya beraya ke rumah kawan-kawan atau saya sebenarnya tak ada kawan? sebenarnya 98% kawan-kawan saya telahpun berkahwin dan tinggal jauh.kalau yang dekat pun sama sahaja, tak jumpa juga.orang perempuan bila sudah berkahwin hanya luangkan masa dengan keluarga dan mengekor suami(macam saya...eh?).sebab itulah saya tak pernah update keluar dengan kawan dan sebagainya.semuanya isteri-isteri yang busy nokkss.. bila masa kau nak berjumpa peluk cium bergosip bagai?.


insyaallah panjang umur bertemu lagi di hari raya tahun 2017.kalau masih berblog boleh lah cerita lagi, kalau dak takde blog pasti anda senang hati tak payah baca entry makcik ini, sobs...



terima kasih.

No comments: